2009. szeptember 17., csütörtök

Több milliós végkielégítések kontra nettó 70.000Ft-os havi bérek



Mikor elöször hallottam nem hittem a fülemnek. Másodjára már azt hittem a szemem is káprázik. Aztán derült ki szépen, hogy nem csak, hogy meg kapta a mintegy 100 milliós végkielégítését, de az elbocsátása utána továbbra is maradt a kötelékben, holmi havi 4 milliós fizetésért. Meg, hogy a fiát is felvették, s szolgálati lakást kapott.
Valószínűsítem a 100 milliós végkielégítéséből nem telt neki arra, hogy vegyen egy saját lakást a fiának. Sajnálom szegényeket, lehet, hogy létrehozok egy alapítványt a megsegítésükre. Persze csak az egyik szabadnapomon.


Akkor szemezgessünk egy keveset, a teljesség igénye nélkül:

-A 4-es metrót építő társaság ügyvezetője a több mint 8 milliós havi fizetésével többet keres mint a Magyar Nemzeti Bank elnöke.
-A Fővárosi Vízművek Zrt. vezérigazgatójának több mint 1,6 millió forintos havi fizetés és 100 százalékos prémium jár.
-A Fővárosi Csatornázási Művek Zrt.-nél a vezérigazgató valamivel több mint 2 millió forintos havi fizetést és 30 százalékos prémiumot kap. Az egyik helyettese 1,5 millió forintot keres 30 százalékos prémiummal.

Szép kis társaság ez.
Mostanában úgy repkednek ezek az összegek, mintha egyszerűen csak egy monopolyt játszanánk. Ahol mi vagyunk azok a picike kis sohasem látott lények akik fizetnek mert rossz mezőre léptek, s a többieknek meg dagad a zsebük

Repkednek a milliók. Irritálóan magas számokkal dobálóznak. Pedig nem is csak a Szerencsejáték Zrt.-ről beszélünk.

A prémiumok, jutalékok, és alapfizetés (bár számomra ebben a számkörben az alapfizetés szó már nem állja meg a helyét) mellett nyelvi, utazási, étkezési utalványokat vesznek fel. Én meg örülhetek, ha legalább megkérdezhetem, hogy esetleg étkezési utalványt kapok e?!


A BKV kölcsönt kér az államtól, mert NINCS ELÉG PÉNZE. Hosszútávú hitelre megkapják. Persze, aztán majd nézhetjük, hogy fizetik vissza. De manapság már 90.000Ft-os bank tartozás fejében elveszik a több milliós házat, lákast mások feje fölül.

Kérdem én… pusztán gyermeki naivságból, és józan PARASZTI ésszel gondolkodva, ha esetleg nem ekkora béreket és végkielégítéseket osztanának ki, s ezt az egész jutalmazási rendszert picikét átalakítanák, nem lehetne azt a megmaradt összeget átcsoportosítani?! Hogy a lerobbant buszokat, metró szerelvényeket felújjíthassák? De a szájuk kurva nagy. Ha nem veszem meg a 350Ft-os buszjegyet hanem megpróbálom a legolcsóbban kihozni és szakaszjeggyel utazom, akkor megbüntetnek 12.000Ft-ra. És még jól jártam, ha kifizetem.
A járatok pontatlansága miatt kénytelen vagyok az egy órával korábbi buszhoz kimenni, hogy beérjek időben a munkahelyemre. Ami pedig busszal 8percre, gyalog 40percre van tőlem. És ha mégis sikerül időben ideérnie akkor a következő megállóból nem tudunk tovább menni, mert a a közel 12%-os emelkedőn nem tud felmenni a busz.
De én azért megveszem azt a szemét buszjegyet, és szorgalmasan lyukasztok. Hogy legyen miből végkielégítést osztagatniuk.

Mennyivel dolgoznak ezek az emberek többet nálam? Mennyivel tudnak többet? Mennyivel érnek többet? Van egy egyetemi végzettségük? Főiskolai? Igaz, én 25 évesen egy egyszerű felsőfokú végzettséggel heti 5 nap alatt csak 65 órát dolgozom le, minden tudásommal, és energiámmal, hogy megtartsam az állásomat. És minden megmaradt erőmmel azon dolgozom, nehogy lebetegedjek, mert aztán csak nézhetnék, hogy mire felépülök a betegállományomból, már nem lenne hová visszamennem. Nem hibázhatok munka közben mert azt a pénztárcám, és az állásom bánja. Hogy lehetséges az, hogy mások meg a rossz munkájukkal cirka SZÁZHARMINCHÁROMSZOR többet keresnek nálam. És a magamfajta embereknél, akik napi 10-12-14 órákat dolgoznak le éhbérért. Csak mert a MUSZÁJ NAGY ÚR!
Ők, vajon tudják e mi is az a muszáj?!
Vérlázító.
Persze nyomoromban büszke is vagyok magamra, hogy mindamellett, hogy hó végén számolnom kell az aprópénzt, hogy a lakbéren túl bele férjen még egy kis „EXTRA” , ami leginkább azt jelenti, hogy talán még a külön nyelvóráimat is ki tudom fizetni, és fizetésig megvehetem a buszjegyeket, hogy közlekedni tudjak ebben az ócska városban, még mindig el tudom mondani magamról, én nem lopom mások pénzét.
Egyetlen egy hónapra cserélnék bármelyikkel. És még azt is elképzelem, hogy azt a munkát amit ők csinálnak, úgy ahogy ők, vagy talán egy picit jobban is, lelkiismeretesebben, én is megcsinálnám. De ők, vajon helytállnának e az én munkahelyemen? Vajon elmondhatná e, hogy napi szinten van 500Ft jatt a kasszájában? Nekem egyetlen hónap elég lenne, hogy nem csak a saját , de 2 családtagom életét is jobbá tegyem abból a fizetésből. És akkor sem fájna megállnom az örs vezér téri aluljáróban a hajléktalannak megvenni a kannás borát. Ahogy most sem fáj, pedig 70.000Ft-ból élek másod magammal. Tisztességesen.

Várom annak a jelentkezését aki meri vállalni, hogy egy hónapig cserél velem. Én az ő munkáját végzem, ő az enyémet. Egy hónapig próbáljon meg élni, úgy ahogy mi, kisemberek tengetjük mindennapi életünket. Havi 70.000Ft-ból, heti változó 5 nap, hajnali fél6-os keléssel, este 21-óráig munkával.
Lehet jelentkezni! A 154 centimmel bátran kihívom az ÉLET nevű párbajra.

Nincsenek megjegyzések: